G-STAR
Hoe een CRM strategie en implementatie een sterkere binding heeft gecreëerd tussen merk en klant
“Digital Marketing House heeft ons uitstekend geholpen met het concretiseren van onze CRM strategie en dacht goed mee hoe we onze klanten nog beter kunnen gaan bedienen. Hun gedegen en datagedreven aanpak en hun multidisciplinaire team heeft er voor gezorgd dat er een goed fundament ligt voor een groot aantal e-mail journeys. En de concrete resultaten van dit traject op conversie mogen er zijn, echt indrukwekkend!
Ragild Raupp (CRM project lead)
Doel
Het doel van de CRM-strategie is om de bestaande klanten meer en langer te binden aan G Star RAW. Een van de pijlers van de CRM-strategie zijn de e-mail en app campagnes. Hierbij staat zowel het ‘de juiste boodschap op het juiste moment’ voor de klant als de ‘look and feel’ centraal.
Aanpak
We zijn gestart met het onder de loep nemen van de strategie en logica van alle journeys. Welke klanten moeten op welk moment, welke boodschap krijgen? En, als klanten een actie doen (openen, lezen, bestellen, naar MyAccount/ app openen), wat is dan het vervolg wat G Star RAW daarop geeft? Verder hebben we alle beslismomenten, triggers, filters en uitsluitingen onder de loep genomen. Door dit goed neer te zetten, kan je op het juiste moment, de juiste producten en aanbiedingen doen, conversie verhogen en de binding met G Star verbeteren. Vervolgens zijn we dit gaan implementeren bij bestaande en nieuwe e-mail journeys.
Resultaat
Binnen 6 maanden hebben we 10 customer journeys en > 100 e-mails geupdate. Dit leverde een conversie uptake op van meer dan 20%. Er ligt een goed fundament voor verdere, automatische opschaling door het team.