KPN

Hoe we een high performance team bouwden en de digital marketing campagnes twee keer zo effectief werden

 Thomas ‘hits the ground running’, inventariseert de business uitdaging en zet deze om in richting en succesfactoren. Investeert in zijn team en geeft ze aandacht en ruimte om te groeien. Met zijn inhoudelijke kennis en data gedreven aanpak heeft hij structurele groei laten zien op commercie wat zowel op omzet groei als op kwaliteitsverbeteringen het verschil heeft gemaakt. Dit gaf een goede basis om door te groeien. Thomas heeft een scherpe blik, is enthousiasmerend en geeft richting in zijn communicatiestijl. Voor ons een waardevolle kracht in het leiderschapsteam” 
 
Eva Beumer – Kuhrij (VP Digital) 

Doel

Na een reorganisatie was er een nieuw Digital Marketing team samengesteld. 
Dit team bestond uit online media managers, specialisten op het gebied van SEO, SEA, CRO, e-tail/ affiliates en web analisten/ data scientists voor zowel sales als service journeys.  
Het doel was om een high performance team te smeden en de online traffic & sales besturing met stakeholders te verbeteren.

Aanpak

We hebben, met inbreng van ieders expertise, een strategie samengesteld voor de komende 2 jaar en tevens focus aangebracht in de vorm van ‘Big Tickets’ die bijdroegen aan omzetgroei en/ of kostenbesparing. 
Verder hebben we de commerciele besturing geintensiveerd met externe partners als Google, META en e-tail. Tenslotte hebben we samen met interne partners zoals Finance & IT gekeken hoe we de kansen konden verzilveren binnen de strategische en financiele kaders. 

Resultaat

Door duidelijkheid te creeren en samen nieuwe methodes te testen en verder uit te rollen, hebben we grote stappen kunnen nemen. 
Met een gedegen en datagedreven SEO & SEA strategie hebben we een significante lagere CPO gerealiseerd terwijl de conversie met 44% toenamErkenning was er ook bij vakgenoten; het KPN Digital Marketing team was finalist bij de European Search Awards! 
 
Er ligt een goed fundament voor het nog effectiever kunnen meten en besturen van de digitale marketing funnel. En, het belangrijkste, het team heeft duidelijkheid over het doel en de individuele bijdrage hierin en de energie en toewijding is sterk toegenomen (90% engagement).