Supplement Hub
Hoe we met de internationale roll-out van een e-commerce platform de omzet vertienvoudigd hebben
“Met Digital Marketing House is het leuk én goed samenwerken”
“Op basis van de gedegen, datagedreven aanpak werden mooie resultaten behaald en de sfeer was goed. Tevens namen ze ons goed mee in hun experimenten en learnings, waardoor we veel efficiënter werken en als team veel geleerd hebben.”
Robert van Hunsel – Supplement Hub (CEO Global)
Doel
Supplement Hub is een webshop waar consumenten premium voedingssupplementen kunnen aanschaffen. Supplement Hub vindt zijn oorsprong in de UK, waar het al jaren een sterke positie in de markt bezit. Het hoofdkantoor van de wereldwijde operatie staat in Nederland. Supplement Hub heeft Digital Marketing House gevraagd om te helpen met de uitrol van de online marketingactiviteiten voor de wereldwijde markt om schaalgrootte en omzetgroei te realiseren.
Methode
Na een grondige analyse van de campagne- en websitedata van het Verenigd Koninkrijk, hebben we de strategie opgesteld voor de Nederlandse en Belgische markt. Deze hebben we live gezet en zijn we steeds verder gaan optimaliseren op basis van de resultaten. Deze waren zo veelbelovend, dat we deze benadering ook hebben uitgerold in Ierland, Duitsland en Roemenië. Door middel van een slim samenspel tussen merkbekendheids-, verkeers- en conversiegerichte campagnes is er zo internationaal gebouwd aan het commerciële succes van Supplement Hub.
Resultaat
In de wereldwijde markt hebben we de uiteindelijke omzet vertienvoudigd en een continue maandelijkse groei weten te realiseren. De kosten per conversie zijn nagenoeg gehalveerd. Belangrijker, er is een sterk fundament neergelegd om stap voor stap meer landen te gaan veroveren!